ОЗДОРОВЧО-ПРОФІЛАКТИЧНА РОБОТА В ЗИМОВИЙ ПЕРІОД В ДНЗ № 9 ПО ВІКОВИМ ГРУПАМ

ОЗДОРОВЧО-ПРОФІЛАКТИЧНА РОБОТА

В ЗИМОВИЙ ПЕРІОД
В ДНЗ № 9
ПО ВІКОВИМ ГРУПАМ

ІІ МОЛОДША ГРУПА

1.ПРОВІТРЮВАННЯ.

Звичайно проводять холодної пори року кожні 1,5-2 години протягом 15-20хв. Теплої пори року діти навчаються, граються при відкритих кватирках, фрамугах. Протягове провітрювання(за відсутності дітей)здійснюється двічі-тричі на день і триває від 10 до 13хв. Супутній захід: вологе прибирання помешкання.

2.ПРОГУЛЯНКИ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ.

Оптимально – тричі на день, але не менше двох разів(до та після денного сну). Супутні заходи:ігри,праця на природі,самостійна рухова діяльність, колективне виконання загально-розвиваючих вправ,рухливих ігор.

3.РАНКОВИЙ ПРИЙОМ ДІТЕЙ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ.

4.УМИВАННЯ ТА МИТТЯ РУК ПРОХОЛОДНОЮ ВОДОЮ.

Умивання та миття рук до передпліччя проводять 5-7хв. У режимі дня (3-4рази, температура води 25-26°С).

5.ПОЛОСКАННЯ РОТОВОЇ ПОРОЖНИНИ ВОДОЮ КІМНАТНОЇ ТЕМПЕРАТУРИ.

Проводять після кожного прийому їжі, витрачаючи для цього півсклянки кип’яченої води кімнатної температури.

6.ДОЗОВАНА ХОДЬБА.

В полегшеному одязі один раз на тиждень: 700м – 15-20 хвилин.

7.ГІМНАСТИКА ПРОБУДЖЕННЯ.

8.ТОПАННЯ ПО МОКРІЙ ДОРІЖЦІ.

Температура води 36°С через тиждень знижувати на 1°С довести до 22-24°С. Тривалість ходьби 2 хвилини.

9.ТОЧКОВИЙ МАСАЖ

 

 

ОЗДОРОВЧО-ПРОФІЛАКТИЧНА РОБОТА

В ЗИМОВИЙ ПЕРІОД
В ДНЗ № 9
ПО ВІКОВИМ ГРУПАМ

СЕРЕДНЯ ГРУПА

1.ПРОВІТРЮВАННЯ.

Звичайно проводять холодної пори року кожні 1,5-2 години протягом 15-20хв. Теплої пори року діти навчаються, граються при відкритих кватирках, фрамугах. Протягове провітрювання(за відсутності дітей)здійснюється двічі-тричі на день і триває від 10 до 13хв. Супутній захід: вологе прибирання помешкання.

2.ПРОГУЛЯНКИ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ.

Оптимально – тричі на день, але не менше двох разів(до та після денного сну). Супутні заходи:ігри,праця на природі,самостійна рухова діяльність, колективне виконання загально-розвиваючих вправ,рухливих ігор.

3.РАНКОВИЙ ПРИЙОМ ДІТЕЙ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ.

4.УМИВАННЯ ТА МИТТЯ РУК ПРОХОЛОДНОЮ ВОДОЮ.

Умивання та миття рук до передпліччя проводять 5-7хв. У режимі дня (3-4рази, температура води 22-23°С).

5.ПОЛОСКАННЯ РОТОВОЇ ПОРОЖНИНИ ВОДОЮ КІМНАТНОЇ ТЕМПЕРАТУРИ.

Проводять після кожного прийому їжі, витрачаючи для цього півсклянки кип’яченої води кімнатної температури.

6.ДОЗОВАНА ХОДЬБА.

В полегшеному одязі один раз на тиждень: 1000м – 20-25 хвилин.

7.ГІМНАСТИКА ПРОБУДЖЕННЯ.

8.ХОДІННЯ ПО СОЛЬОВІЙ ДОРІЖЦІ.

Сольовий розчин 10% . Ходьба 2 хв. Спільно з коригуючи ми вправами та шерстяною доріжкою.

9.ПОЛОСКАННЯ ГОРЛА ПІСЛЯ СНУ ( З ДРУГОГО ПІВРІЧЧА).

Набираючи воду до рота, закидають голову назад і повільно видихають через рот, одночасно промовляючи «а-а-а». Витрачаючи для цього ¼ склянки води.

10.ТОЧКОВИЙ МАСАЖ.

 

ОЗДОРОВЧО-ПРОФІЛАКТИЧНА РОБОТА

В ЗИМОВИЙ ПЕРІОД
В ДНЗ № 9
ПО ВІКОВИМ ГРУПАМ

СТАРША ГРУПА

1.ПРОВІТРЮВАННЯ. Звичайно проводять холодної пори року кожні 1,5-2 години протягом 15-20хв. Теплої пори року діти навчаються, граються при відкритих кватирках, фрамугах. Протягове провітрювання(за відсутності дітей)здійснюється двічі-тричі на день і триває від 10 до 13хв. Супутній захід: вологе прибирання помешкання.

2.ПРОГУЛЯНКИ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ.

Оптимально – тричі на день, але не менше двох разів(до та після денного сну). Супутні заходи:ігри,праця на природі,самостійна рухова діяльність, колективне виконання загально-розвиваючих вправ,рухливих ігор.

3.РАНКОВИЙ ПРИЙОМ ДІТЕЙ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ.

4.УМИВАННЯ ТА МИТТЯ РУК ПРОХОЛОДНОЮ ВОДОЮ.

Умивання та миття рук до передпліччя проводять 5-7хв. У режимі дня (3-4рази, температура води 20-21°С).

5.ПОЛОСКАННЯ РОТОВОЇ ПОРОЖНИНИ ВОДОЮ КІМНАТНОЇ ТЕМПЕРАТУРИ.

Проводять після кожного прийому їжі, витрачаючи для цього півсклянки кип’яченої води кімнатної температури.

6.ДОЗОВАНА ХОДЬБА.

В полегшеному одязі один раз на тиждень: 1500м – 25-30 хвилин.

7.ГІМНАСТИКА ПРОБУДЖЕННЯ.

8.ГІМНАСТИКА ПІСЛЯ СНУ.

9.СУХЕ ОБТИРАННЯ.

Тривалість 1,5-2 хвилини.

10.ТОЧКОВИЙ МАСАЖ.

11.ДИХАЛЬНА ГІМНАСТИКА.


ПРО СОЦІАЛЬНО-ФІНАНСОВУ ОСВІТУ ВИХОВАНЦЯ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ.

Сучасного дошкільника з перших років його життя оточує економічна сфера, наповнена складними економічними поняттями та процесами. Реклама по телебаченню, розмови політиків, купівля, продаж, розподіл сімейного бюджету – ось далеко не повний перелік того, з чим доводиться зустрічатися малюку щодня.

Сучасне життя дуже непередбачуване, але й цікаве своєю швидкозмінністю. Можливо, саме тому складні економічні процеси приваблюють дошкільника, та свої перші економічні знання він здобуває самотужки: з бесід з однолітками, спостережень, що відбувається довкола. Треба сказати, що частіше вони мають негативний характер.

Оскільки знання, вміння та навички, сформовані у дошкільному віці мають стати фундаментом для становлення громадянина – людини, щиро зацікавленої в розвитку та економічному розквіті своєї держави, дуже важливою є продумана та послідовна робота з економічної освіти самих маленьких громадян нашого суспільства.

Крім того, дошкільний віковий період найсприятливіший для формування різних якостей особистості, насамперед бережливості та економності, як структурних компонентів процесу соціалізації. Дитина бере участь в економічних процесах. Вона разом з батьками ходить в магазин, іноді сама робить покупки, хочемо ми чи не хочемо, вона все рівно отримує економічний досвід.

Тому завдання педагога не тільки дати економічні знання, але й що дуже важливо, навчити правильно користуватися цими знаннями, тобто виховувати економіста, господаря, хазяїна свого життя.

Розуміння того, що всі блага людства – світло, тепло, вода – одним словом комфорт у нашому житті, коштують грошей і створюються багатьма людьми, дасть змогу дітям розмежовувати «хочу» і «треба», бажання і потреби. А як наслідок, ощадливо та економно до цього ставитись.

У нашому місті багато років з ініціативи міського голови впроваджуються проекти «Чисте місто», «Енергозбереження – наш вибір», «Утеплення будинків», «Енергобаланс». Це багаторічний стиль роботи міської влади, яка всіляко підтримує такий напрям роботи з дошкільниками .

Діти знають, що необхідно садити квіти, дерева, роздільно пакувати сміття, мати контейнер для батарейок, закручувати крани, щоб не проливалась вода, вимикати світло,не смітити та прибирати вулиці,робити разом з дорослими все, щоб було гарно на території дошкільного закладу, в своїй оселі, тощо.

Ознайомившись із міжнародною освітньою програмою «Афлатот», колектив закладу прийшов до висновку необхідності організації гуртка та клубу, де у дітей формувались би основи фінансової грамотності в практичній діяльності. З метою підтримки п*яти ключових елементів програми «Афлатот», а саме, розуміння себе як особистості, права та обов*язки, збереження та витрати, планування та бюджет, соціальний та фінансовий проект, продовжуємо удосконалювати знання дітей різноманітними, цікавими формами роботи , на свіжому повітрі, за межами дитячого садка, в інших установах міста.

Розробили програму, рецензентом якої став міський голова Василь Богданович Сидор, кандидат технічних наук та методист ХОІППО Марія Іванівна Каратаєва.

Програма гуртка з питань розумного природокористування «Екошкола» (для дітей віком від чотирьох до п*яти років ) включає три модулі:

  • взаємозв*язок людини з природою, охорона природи і природокористування
  • екологія і здоров*я та методичні рекомендації щодо проведення роботи з дошкільниками
  • використання матеріалів та засвоєння основних ключових понять.

 

Програма клубу економічних знань «Енергозбереження: я, родина, дитячий садок, місто» (для дітей старшого дошкільного віку (5, 6 років ) побудована відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та Міжнародної Програми соціальної та фінансової освіти «Афлатот»).

Для кращого сприйняття матеріалу, використали образ Афлатунчика

( уявного героя з космосу – вогняний шар, який допомагає дітям краще пізнати світ та себе в ньому). Таким чином всі заходи проводяться в ігровій формі.

Програма включає такі розділи:

  • знайомство з Афлатунтиком
  • Афлатунчик про взаємозв’язок вироблення енергоресурсів з споживчою культурою людини
  • вода – джерело життя, я розповім про теплозбереження: Афлатун про комфорт та економію
  • Афлатунчик разом з дітьми пропагує ідеї споживчої культури.

 

Програма має два основних напрями надання знань, а саме:

  • надання соціального досвіду та знань про життя у світі
  • надання фінансової освіти відповідно до фізіологічних та вікових характеристик дітей.

 

У процесі засвоєння програмного матеріалу використовуються різні методи роботи, що забезпечують свідоме і міцне засвоєння дітьми матеріалу, виховують навички їх творчої активності:

  1. Словесні (бесіда, розповідь).
  2. Наочні (демонстрація відеофільмів, слайдів, розгляд предметів побуту, зброї, картин, фотографій).
  3. Самостійні (робота з дидактичним матеріалом, створення макетів, малювання , ліплення, конструювання).
  4. Практичні.
  5. Методи мотивації (дидактичні ігри, створення проблемної ситуації).
  1. Методи контролю та управління освітнім процесом (тестування, вікторини, конкурси).

Навчальна робота припускає пізнавальні (бесіди, дидактичні ігри, конкурсні завдання) заняття. Рекомендується проведення практичних занять за типом:

  • природознавчих прогулянок;
  • прогулянок-розвідок;
  • прогулянок-пошуків;
  • занять-тренувань;
  • сюжетно-ролевих занять;
  • занять-змагань тощо.
  • екскурсій в установи, на підприємства,
  • зустрічей з працівниками ЖКХ, міської влади, установ та підприємств, Хмельницької АЕС, тощо.
  • Випуск газет, листівок, реклам.

Цікаво проходять організовані з дітьми акції Афлатунчика:

  • Подарунок моїй родині ( описування стосунків у своїй родині та роздуми на тему «Що я зможу зробити для того, щоб мої рідні були щасливі»)
  • Я маю власну думку ( щоби я зробив якби був мером, лікарем, вчителем, вихователем, будівельником, водієм автобуса…. Намалюй та захисти проект)
  • Зробимо територію дитячого садка цікавою (прикрашення майданчиків поробками з природного матеріалу)
  • Обережно поводься в природі! (виготовлення реклам, газет на тему охорона життя та безпечні прогулянки до водойми, річки, лісу)
  • Відремонтуємо книги для найменших дітей (турбота про своїх друзів з молодших груп, допомога в облаштуванні куточку книги)
  • Перші дні в дитячому садку.(виготовимо подарунки новим вихованцям, які адаптуються до дитячого садка)

– Залиши друзям згадку про себе.(діти старшої групи в останній день перебування в дошкільному закладі промовляють улюблений вірш)

У результаті такої роботи діти виявляють ініціативність у здобутті та осмисленні нових знань економічної спрямованості, інтерес до економічної сфери життєдіяльності, уміння формулювати запитання та аргументувати відповіді економічного змісту, поєднання лідерських якостей з толерантним ставленням до інших членів колективу; демонструвати вольові прояви під час виконання тривалої чи небажаної роботи; створювати позитивний емоційний фон спілкування під час спільної діяльності, запобігати конфліктам; використовувати економічні поняття в активному мовленні; виявляти розвинені інтелектуальні здібності. Тож можна стверджувати, що тільки за умови комплексного підходу до розв’язання завдань економічного виховання дітей дошкільного віку, які передбачають формування знань, виховання особистісних якостей та збагачення досвіду, можна досягти достатнього рівня економічної соціалізованості дошкільників.

Сподіваємося, що наш досвід роботи з дошкільниками стане у нагоді працівникам дошкільних навчальних закладів.